Kahvenin Zararları


Beslenme ile ilgili haberleri sizlerle paylaşmaya devam ediyoruz. Şimdi ki haberimiz kiminin vazgeçemediği ve sürekli tükettiği kimininse pek sevmediği bir içecek… Kahvenin zararlarına dair pek çok şey okumuşsunuzdur, bu haber o haberlere farklı bir bakış getiriyor.

Kahve bugüne kadar kalp hastalığı ve kanser gibi çeşitli hastalıklara yol açmakla suçlandı. Fakat son zamanlarda yapılan araştırmalar ise kahvenin kötü olmadığını gösterdi. Birçok insan için kahvenin faydası risklerinden daha ağır basıyor. Mayo Clinic’te yer alan habere göre, en son yapılan araştırmalarda kahve ile artan kanser ve kalp krizi arasında risk bulunmadı. Daha önceki araştırmalar, sigara ve fiziksel hareketsizlik gibi yüksek riskli davranışları hesaba katmıyordu. Yine de, araştırmalar kahvenin bazı riskleri olduğunu da destekliyor. Yüksek miktarda filtresiz kahve tüketimi kolesterol seviyesinde orta derecede artışa yol açıyor. Bir başka araştırmaya göre ise, bir günde içilen 2 ya da daha fazla sayıda kahvenin, kafeinin vücutta çökmesini yavaşlatan genetik değişikliğe sahip insanlarda kalp hastalığı riskini artırabildiği belirlendi.

Daha sonralarda yapılan araştırmalar ise, kahvenin Parkinson, tip 2 şeker ve karaciğer hastalığına karşı önleyici faydası olduğunu ve yüksek miktarda antioksidan içerdiğini gösteriyor. Son olarak, günde 4-7 fincan kahve tüketimi özellikle hassas bireylerde asabiyet, bunalım, uykusuzluk ve acelecilik gibi problemlere yol açabiliyor.

Yorum Yapın